۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴

رشد بی‌سابقه گردشگری در یونان

ثبت رکوردی جدید در سفرهای خارجی
رشد بی‌سابقه گردشگری در یونان

تعداد گردشگران خارجی به یونان طی هفت ماه اول سال جاری با رشد تقریبا ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته به ۴۲.۵ میلیون نفر رسید. تحلیل‌ها نشان می‌دهد که این روند صعودی با توجه به ناآرامی‌های منطقه‌ای، همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش رسانه خبری یونانی زبان "افسین" به نقل از خبرگزاری رسمی یونان (انا-ام‌پی)، امسال تعداد گردشگران خارجی که به یونان سفر کرده‌اند به رکورد بی‌سابقه‌ای رسیده است. در طی هفت ماه نخست سال جاری، تعداد گردشگران خارجی که به یونان سفر کرده‌اند، نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی، تقریبا ۱۰ درصد افزایش یافته است.

بر اساس گزارش اداره آمار یونان و خدمات هوایی این کشور، در این مدت، تعداد ۴۲ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۲۱۹ گردشگر خارجی از طریق ۳۹ فرودگاه یونان وارد این کشور شده‌اند؛ در حالی که در مدت مشابه سال گذشته، تعداد ۳۸ میلیون و ۸۳۳ هزار و ۷۴ گردشگر خارجی به یونان سفر کرده بودند.

این آمار نشان می‌دهد که سفر گردشگران خارجی به یونان نسبت به سال قبل حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است و پیش‌بینی می‌شود که این روند صعودی طی ماه‌های آینده نیز ادامه یابد.

اداره آمار یونان همچنین اعلام کرده است که در هفت ماه اول سال گذشته میلادی، تعداد ۳۰۶ هزار پرواز در فرودگاه‌های یونان انجام شده بود، در حالی که امسال تاکنون ۳۲۰ هزار و ۲۷۲ پرواز برای انتقال گردشگران خارجی به فرودگاه‌های این کشور صورت گرفته است.

یونان که در دو تا سه دهه اخیر یکی از مقاصد محبوب گردشگران خارجی بوده، با وجود رقابت شدید در صنعت گردشگری، موفق به جذب تعداد قابل توجهی از گردشگران شده است. این کشور با سرمایه‌گذاری‌های گسترده در این حوزه و همکاری با سازمان‌های گردشگری بین‌المللی، توانسته است در این زمینه پیشرفت‌های قابل توجهی کسب کند.

درآمد حاصل از صنعت گردشگری، بیش از یک سوم از کل درآمد سالانه ملی یونان را تأمین می‌کند. وزارت فرهنگ و سازمان گردشگری این کشور به‌طور مداوم در حال تلاش برای معرفی فرهنگ، سایت‌های تاریخی و باستانی، و زیبایی‌های طبیعی یونان به جهانیان هستند.

ملاحظه:

با توجه به شرایط ناپایدار منطقه‌ای مانند جنگ اوکراین و روسیه، درگیری‌ها در نوار غزه، و ناامنی در کشورهایی همچون لیبی، مصر، لبنان، و ترکیه، یونان از فرصت به وجود آمده برای جذب گردشگران خارجی استفاده کرده و بر شدت تبلیغات خود افزوده است. این امر باعث شده که سال گذشته بیش از ۳۲ میلیون گردشگر خارجی به یونان سفر کنند و پیش‌بینی می‌شود امسال این رقم از مرز ۴۴ میلیون نفر نیز عبور کند.

علاوه بر این، دولت یونان در تلاش برای جذب گردشگران مذهبی، به ویژه مسیحیان ارتدکس از کشورهایی مانند روسیه، کشورهای بالکان و شرق اروپا است. سالانه تعداد زیادی از این گردشگران برای بازدید از آثار مذهبی و تاریخی به یونان سفر می‌کنند که این امر نیز به افزایش درآمد صنعت گردشگری این کشور کمک شایانی کرده است.

منبع:https://www.newsbeast.gr/financial/arthro/۱۱۵۴۷۵۲۰/sta-ypsi-i-epivatiki-kinisi-sta-ellinika-aerodromia-to-diastima-ianouariou-iouliou

کد خبر 20798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =